Friday, January 25, 2013

Glasses!

Yesterday I went to town for some errands and decided to go check my eyesight again, it was exactly the same as 1 year ago, so this time I ordered glasses :D Yay! They were so pretty and so ME! It feels weird to be happy about getting glasses, but now I dont have to sit and lean towards the TV so see whats on it, lol. And I'm going to see the number on the buss :D etc etc!
But it's also an accessory :)

I will get them in a week or 2, pics then!

I feel like cleaning and washing clothes... maybe I should do that. It's needed, so I think Im going to do that xD
Oh and I was stressed out yesterday so I didnt get any new soap or vinegar :/ I have some soap left and also "red wine"-vinegar... Im going to use that in my hair and see what happens. Experiments <3

5 comments:

  1. Nya glasögon ÄR roligt! När jag får jobb och blir rik ska jag köpa 2 par till så jag har 3 par att variera mellan, då blir det mer som en skojig accessoar än ett måste ju! ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, man kan ju hoppas! :D Eller jo, efter arbetslöshet känns väl vilken lön som helst som att bli rik! :D
      Nice! Jag blev helt paff när jag hörde priset, 990 kr. Det är ju skitbilligt :O Jag känner folk som betalar 6-7000 kr. Usch.

      Delete
    2. Ja jag köpte min glasögon för 550 kronor sammanlagt på internet, jag har ett så lindrigt synfel. Så två par till i den prisklassen har jag allt råd med om jag får jobb. :D

      Ja vissa köper ju helt sjukt dyra bågar. Helt i onödan.

      Delete
    3. Oj :O Och här springer jag och är glad över 990 kr, haha. Får kika på nätet i framtiden om jag ska ha fler brillor :D Det enda jag vet om mitt synfel är att jag är närsynt.
      Men man måste väl känna till sitt synfel specifikt om man ska beställa på nätet? Eller du behöver typ bara "läsglasögon"?

      Delete
    4. Jag gjorde ett syntest hos optiker som jag skickade med när jag beställde på nätet :)

      Delete